Barnmat

Sonen är inget jättefan av det här med att äta mat. Och definitivt inte med sked! Så tokigt av mig att tro något sådant. Och nog för att det fungerar utmärkt att amma men jag hyser ingen önskan av att hamna på löpsedlarna med "Kvinna ammade tonåring öppet på Pressbyrån". Känns inte riktigt bra.

Nåväl. När jag frestat med diverse olika delikatesser som rotfrukter med kött på burk, hemmagjord potatis och majs med smör, majskrokar med koriander, majskrokar utan smak, smörgåsrån och banan, ja listan kan göras lång. Men när jag försökt med detta och lillkillen smakat max två små yttepyttetuggor, då är det väl inte helt lätt att veta vad man ska göra. Gråta desperat känns inte helt vuxet. Att slänga allt tar också emot.

Så jag gör så klart det enda rätta - äter själv. Och det är gott! Jag skulle kunna leva på majskrokar och smörgåsrån! Fast det får man inte riktigt säga högt... Känns inte helt kultiverat att tycka om sånt, speciellt inte som maken är nära på mästerkock. "Vad vill du ha till middag, älskling?" "Jo, jag tar gärna några majskrokar ur påsen och lite gröt smaksatt med messmör". Nej. Det går inte.

Men när jag är hemma själv! Då njuter jag i fulla drag av några smörgåsrån med mycket smör. Men självklart med en kopp kaffe till! Någon måtta får det ändå vara...





Kommentarer
Postat av: Frida

Smörgåsrån med smör är underbart gott :-)

2012-06-04 @ 14:23:29
URL: http://frumoskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0