Morgonhumör

Att vara morgonpigg har jag aldrig varit. Inte heller är jag som mest lycklig och harmonisk på morgonen. Däremot har jag nog haft ett ganska hyffsat morgonhumör. Inte jätteglad men inte heller jättearg.

Nu vet jag inte dock vad som händer. Kanske både kan och borde jag skylla på graviditetshormoner. De flesta morgnar då jag går upp är jag direkt förbannad redan när jag stiger ur sängen. På vad? Säg det. Att det kliar på magen. Att det inte finns jättegod frukost. Att det ligger katthår på bordet. Småsaker och petitesser, visst. Men som blir och framför allt känns stora som berg.

När andra bakar scones och tilldelar varandra ljuvliga komplimanger över tidningen och marmeladsmörgåsen är jag så fruktansvärt irriterad att jag helst skulle vilja sitta själv under bordet muttrandes över morgonens elände.

Inget vidare sätt att starta dagen på...






Kommentarer
Postat av: Malin

Haha! Hu!

2011-09-19 @ 15:12:03
Postat av: AnnaJ

Vilka underbara små vardagsberättelser du skriver! Och din mage är jätte fin! Min mage ansåg många var för liten, det var inte heller lätt. Tyvärr går det ju inte alltid att bara strunta i vad andra säger, även om man gärna vill. Undra hur många som har en i andra ögons perfekt mage, troligtvis ingen =). Lycka till jätte mycket med bebisen!

2011-09-20 @ 07:57:06
URL: http://www.annasjul.blogspot.com
Postat av: e.

Var längesen jag var inne och läste men nu när jag gick in läste jag ju att ni väntar smått! Såååå roligt och STORT grattis! Håller alla tummar och tår att det går bra. Och ja, jag håller med om magkommentarer... 5 mån innan det va dags för mig att föda fick jag frågan "när är det dags?" Tack för den då! Dock kommer man ju se gravid ut ett tag efter oxå så bered dig på det med ;)

2011-09-20 @ 16:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0