Bah...

Ibland får jag kommentarer som "Åh, nu får du äta vad du vill" eller "Ja, du kan ju äta för två du!". Men, det kommer också kommentarer som "Du ska inte äta för två" och "Nu är det dags att äta så hälsosamt du bara kan, skippa allt godis och annat gott, det behöver inte vare sig du eller ditt barn, 500 gram broccoli om dagen är lagom".

De första kommentarerna kommer från kollegor och vänner. De två sista har jag läst i våra väntabarn-böcker och på livsmedelsverkets hemsida. Så inte blir det så lätt att släppa lös några mathämningar här inte!

När chokladbehovet tränger och hela kroppen skriker av raseri efter marabou, geléhallon och bilar. Ja. Då ringer kommentarerna ".."du ska inte..., för det säger livsmedelsverket..." som dystra kyrkklockor i huvudet. Kanske bra tänker någon. Men nej! NEJ, NEJ, NEJ. För alla vet väl att ibland så bara måste man?! Man vill verkligen sist av allt suga på några broccolistänger eller äta några mättande ekologiska bananer.

Jag tror nog aldrig att jag har funderat så mycket som när jag är gravid på vad jag äter och inte äter. Och det är ju verkligen bra. Men samtidigt jobbigt.

Som när man är sådär kollosalt godissugen...



...som nu.

Kommentarer
Postat av: Michelle

Du är rolig du!! Ät choklad och njut! Det extra försvinner sen när du ammar!! :-) Tänk inte så mycket utan njut! Du har en så otroligt fin mage! En riktig "kill mage" :-)



Kram/ Mich

2011-09-14 @ 11:46:01
Postat av: Rebecka'

Fin & sjukt bra blogg! :) kommer LÄTT att fortsätta läsa den :)



(har skickat detta till andra bloggare med, med bara dem som jag menar det till.. så att du vet & ej tror jag sitter och skriver detta för någon annan anledning. Står för det jag tycker, hade jag ej gillat bloggen osv hade jag aldrig skickat det :))



Hoppas att du får en fortsatt bra Onsdag! :) KRAM.

2011-09-14 @ 12:02:02
URL: http://rebeckalicious.blogg.se/
Postat av: Hanna Skattberg

Hej, ta gäna en titt in på min blogg :D

2011-09-14 @ 15:08:35
URL: http://hannaskattberg.myshowroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0