Å mat!

Ja... Sen när pralinerna var uppätna och kvällen kom blev jag så fasligt sugen på pannkaka. Jag har kanske berättat att jag väntar barn?

I vilket fall har jag kommit på en helt fantastiskt god rätt! Några tunna, traditionella pannkakor. Vispad grädde. Och så det viktigaste av allt! Några fina äpplen eller päron som skärs tunt, tunt för att sen kokas i vatten, socker, vaniljsocker och kanel till en helt sagolik kompott. Helt fantastiskt! Det är så gott att jag bara stormnjuter och berömmer mig själv över denna underbara rätt.




Och vet ni? Det nästan bästa av allt... Här finns det inget socker i pannkakorna och det är jättenyttig obesprutad frukt från svärföräldrarna (därav att jag ser mellan fingrarna för det tillsatta sockret i fruktkompotten). Och det ska man äta! Hur mycket som helst enligt livsmedelsverket!




Så, dubbel njutning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0