Rutinerna...

Det är fint att vara mammaledig. Men än så länge fnyser jag högt när jag läser i barnböcker att "Nu när bebisen är några veckor har ni äntligen hittat era rutiner". Bah! Här är våra rutiner: INGA rutiner! Vissa nätter är bra. Andra mindre bra. Och vissa är helt kaotiska med krampande små magar och mammahjärtan. Vissa nätter är kissnätter då lakanen ständigt fuktas av kiss, och så vidare i all oändlighet. Det gäller dagarna med. En del dagar hinner vi mycket. Men som idag är vi båda helt slut efter en riktigt kämpig natt med magknip som inte slutade för att morgon blev dag. Helt lycklig blev jag när jag samtidigt som jag ammade efter tre timmar äntligen kunde mula in en dubbel smörgås i munnen som dagens första mål.



Trötta mamman med klädberg i bakgrunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0