I min väska

Det har skrivits inlägg på flera bloggsidor om vad som floreras i bloggarens handväska, som ett sådär lite halvlustigt inlägg.

Så inte tänkte jag då vara sämre. Däremot lite mer ärlig! Jag har nog läst en tre stycken och i dessa bloggares handväskor ryms i stort sett: en mobil, ett eller kanske till och med två läppglans, ett nytt paket tuggmummin. Slut.

Bah! säger jag!

Såhär ser min handväska ut:



Fin va?


Så här ser det ut om man tömmer den:




För den som passerat åldern och använder terminalglasögon kan jag berätta att merparten av innehållet består av:

1. Kvitton (man vet ju aldig om man behöver byta)
2. Bindor (vill man inte vara utan när det närmar sig)
3. Tandkräm (om akut dålig andedräkt uppstår)
4. Tuggummi (samma som ovan)
5. Allergitabletter (skaldjur är inte att leka med)
6. Två tändare (röker ej, men bra att tända ljus)
7. Jobbkomihåg-lapp
8. Schema
9. Mynt (perfekt för parkering)
10. McDonaldskupong för kaffe (gratis är gott)
11. Almanacka (försvinner den är jag körd)
12. Jobbanteckningar (snilleblixtar på spårvagnen)
13. Öronproppar (konsertförberedd)
14. Handsprit x 2 (dock tomma, vet ej vitsen med det)
15. Alvedon (huvudvärk och mensvärkens bästa vän)
16. Begagnade snorpapper (ja.)
17. Kollegans papper (som jag glömde ge)
18. Pass (perfekt som leg när körkortet ännu inte är i hamn)

Ständigt redo för det mesta skulle jag vilja säga att jag är! Fast nog undrar jag om om det är så här de flesta handväskor ser ut eller om det är bara jag som har begagnade snorpapper istället för häftiga läppglans som skramlar runt i handväskan.



(?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0