Till jobbet

Nog för att rasterna kan vara fantastiska. Det är dock inte färden till jobbet. Jag är något så fruktansvärt morgontrött. Hela kroppen skriker i vild protest när mobilen vrålar ut sitt larm. Jag kan knappt ploppa i linserna eftersom ögonen kniper igen och tror antagligen att jag blivit smått galen som står i helljus mitt i natten. (Nej, 05:50 är inte morgon, det är natt!)

Jag har lagt fram kläder dagen innan. Jag har klockat hur lång tid det tar att svepa tandborsten tio varv i munnen, dricka ett glas vatten, kamma håret, i bästa fall lägga lite mascara och i farten grabba en banan. Jag vet att om jag springer det fortaste jag kan hinner jag ner på tre minuter till spårvagnen.

Spårvagnarna från mig går inte lika ofta som jag önskar. Det gör att när jag väl är framme för byte till buss finns två val. Ett: åka på första buss och komma 25 minuter för tidigt. Två: Gå och köpa en kaffe alternativt kaffe+kanelbulle för att komplettera den uppätna bananen och komma lagom i tid.





Inatt 07.00 med val nummer två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0