Sockerchock - lösning på världens problem?

Jag hade så fasligt svårt att somna igår. Var oväntat pigg efter att ha varit hur trött som helst hela dagen. Men plötsligt var hela jag på topp! Alla problem skulle nu äntligen få sina optimala lösningar! Alla möjliga och omöjliga tankar och idéer flödade genom kroppen om familj, jobb, katt, ja hela världens problem!

Därtill var detta roligt i cirka en timme. Sen fanns det absolut inget muntert med att känna småpaniken av att klockan tickar på, det blir för kallt och tankarna endast verkar sätta ihop sig som kardborrar snarare än lösa världsproblemen. Snurra runt, snurra tillbaka, hämta extratäcke, blir för varmt - sparka av, blir törstig - hämta vatten och så vidare...

Och nu! Nu när jag sitter och tittar på bilder från mobilen så blir det skälet till
denna plötsliga pigghet rätt uppenbar:



Vaddå hyperspeedad??

Timmen innan det var dags att släcka ner fick jag ett oväntat och desperat behov av varm choklad. Efter att utan framgång försökt charma maken till att göra, tillredde jag själv lyxchoklad spetsat med både valhrona, åre choklad och lite extra socker. Detta hällde jag i nya julklappsmuggen som rimmer halvlitern.

Vad jag inte tänkte på var hur dålig idé det är med sockerchock när man planerat att strax efter somna gott.

Eller?

Kanske hade en en kopp till satt extra fart på hjärnan och därmed faktiskt löst en del värdsliga ting?! Och sen är det ju så gott med varm choklad när man är trött och frusen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0