Londonresan!

Så var vi hemma på svensk mark... Tyvärr skulle jag säga. För London var oerhört trevligt!




Det var grått och mulet. Jag blev kallad "lady". Folk var oerhört artiga, "sorry!" hördes överallt och hela tiden. Hotellet var snorkallt med helttäckningsmattor. Det luktade friterat på alla gator.




Vi vandrade gata upp och ner tills blåsorna på tårna gjorde det omöjligt. Vi drack choklad från specialrör i taket på Harrods. Vi beställde afternoon tea med smörgåsar och kakor lagda på fyrvåningskakfat. Vi vinkade efter taxi. Gick på musikal. Vi hälsade på vaxdockor. Drack öl och ännu mera te. Och köpte tröjor för 30 kronor på Primark.



Te och nya kakor som varje dag lades fram på hotellrummet. Vilken lycka för en enkel svensk!


London var en tia på en skala från ett till tio konstaterade så slutligen jag och maken på "The Swan", en av alla engelska pubar där vi sista kvällen mumsade fish and chips.

Hit åker vi till igen!

Kommentarer
Postat av: Fezen

Låter härligt!! Och jag ser att du hittade din kompis :-D

2011-02-13 @ 08:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0