Fika

Maken och jag skulle på föräldragrupp idag och stämde därför upp med att äta en trevlig lunch innan. När vi sedan i god tid vandrade iväg till mödravården upptäckte vi att vi helt missat vilken dag det var. Vi som hade haft med fika och allt. Vi tänkte bjuda de andra, och  därför var ju fikakorgen rätt så stor. Vad gör man då? Jo, man åker naturligtvis hem och fikar!

Vi dukade fram, åt kakor med chokladbitar både ljusa och mörka och som dessutom var doppade i choklad. Himmelskt!

Så nu efter maten tyckte jag mig höra att vår Lille i magen sa att det hade varit gott med en kaka. Och jag är väl inte den som inte lyssnar på min unge! På med tevatten och ladda upp med datorn för att surfa efter lite billigare amningströjor och kolla av läget på facebook. En tre, fyra mustiga chokladkakor slank ner fortare än kvickt.

Och nu. Jag vill aldrig mer äta kakor igen. Och aldrig mer choklad.

Fast.

På onsdag. Då är det föräldragrupp... Så då måste vi ju faktiskt köpa nytt fika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0