Fritiof

Två skulle bli tre. Det var så det skulle bli.

Men det som inte fick hända blev vår verklighet. Ensamma står vi nu med vagnen och bebissakerna i källaren och för mycket plats i lägenheten. Vi skulle ha blivit tre om precis en månad men är nu alltid en för lite.

En jobbigt solig dag i maj fick vi reda på att vårt önskebarn var allvarligt sjuk, så sjuk att han skulle kunna dö vid födseln eller i min mage. En liten pojke som vi gav namnet Fritiof. En pojke som många bad för, en mycket älskad pojke som förvånade och stärkte hoppet.

Men en dag, sex veckor senare, kom sista sparken. En helt vanlig söndag eftermiddag.

Kanske är det enda gången jag skriver om det här, inte för att det är farligt att prata om, han är ju min son och jag hans mamma. Det vill jag gärna, det är inte farligt. Men kanske för att det här, på den här sidan räcker så. Vi får se. Jag ville mest att ni skulle få veta.

Att vi fick en son.







Och vilka avtryck du gjort i våra hjärtan, i våra liv. Kärlekstryck som vi alltid bär med oss.

Du saknas oss, älskade Fritiof.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Kära vän,



det rinner tårar från min kind när jag läser det du skrivit. Att det blev så att er lille Fritiof lämnade er gör så ont att tänka på. Så vackert att se trycket av hans lilla fot och hand. Han har verkligen lämnat spår. Tills dess ni möts igen.



Tänker på er, alla tre.

Kram!

2010-09-02 @ 21:00:13
Postat av: Tessan

Älskade vän, jag tänker på er, det vet du.

Han gav mig en hälsning igår igen, vi hade varit ute och åkt hela dagen, kom hem när mörkret sänkt sig och den stora stjärnan blickade ner på oss.

Stora kramar!!

2010-09-03 @ 14:15:34
Postat av: Michelle

Han gav oss ett stark intryck och finns fortfarande i mina tankar. Lille kämpande killen! Kramar till dig kära vän!

2010-09-03 @ 15:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0