Stolt förskollärare

Idag for jag till min förskola för att uppdatera och planera lite inför nästa vecka då tidigare sjukskrivning och nuvarande semester byts ut till heltidsjobb igen.

- Fröken! Jag har varit här nu hela tiden. Men du är väldigt sen! Du kommer försent! konstaterade en fyraårig pojke som jag inte träffat på fem månader.

En av mina femårigar överräckte stolt ett paket med två små egenhändigt ihopknopade böcker. I köket låg en färdig teckning från en av småtjejerna till mig.

De är fina mina småttingar. Små solstrålar, allihop. Jag är är riktigt stolt och känner mig hedrad att jag får vara en av de viktigaste personerna för dem under deras första år.



Kunde jag, skulle jag adoptera hem dem!

Kommentarer
Postat av: e.

Nu förstår jag varför det vart tyst här några månader. Svårt att säga i ord hur ledsen jag är för er skull, men sänder styrkekramar att orka vidare.

2010-09-21 @ 10:57:16
Postat av: erika

Tack för dina fina ord! De värmer :)

2010-09-21 @ 21:21:27
URL: http://perken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0