Stackars blommor

Min mor har gröna flinka fingrar som nästan tycks sväva när de omsorgsfullt plockar, nyper och vattnar varje blomma. Blommorna svarar genom att knoppa och skjuter gladeligen nya skott.

Jag verkar inte ha ärvt den talangen, nämnvärt... Men jag gillar verkligen blommor!

De är bara så fruktansvärt lätta att glömma bort... Tror i mitt stilla sinne att de har fått nog med vatten efter att ihärdigt ha vattnat dem i en månad eller två.

Hittade denna blomma (bland hähum en sju andra missvårdade) och tror att jag faktiskt hann i tid denna gång!



Det borde sannerligen finnas någon slags varningssignal på blommor som ilsket tjutade när det började krisa med törsten!


Kommentarer
Postat av: Fezen

Oj vad jag känner igen mig... men hör och häpna, det finns ett ställe där jag inte glömmer blommorna... I fönstret bakom skrivbordet där datorn står!! Den vattnas och vattnas. Tyvärr upptäckte jag igår att krukan var halvfull med vatten och blomman var död... Det här med växter är en gåta!!

2010-09-23 @ 21:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0