Kött som kött?

- Köp något roligt! sa mannen när vi skiljdes åt på stan. Jag för att gå till saluhallen och mannen för att köpa lite vin.

Jag traskade runt, kikade in ostar, kött, korv och annat ätbart i vackra uppläggningar. Gick förbi ett plakat om att kött- och korvståndet sålde tunga... Kan man äta baken på kon/kalven/grisen så borde man väl lika gärna kunna äta de andra delarna, har vi alltid resonerat här hemma. Kanske var det dags, att bevisa detta också? Att sitta och tycka är en sak, att tillaga och äta en annan.




Yes, detta ska vi laga, tungan ligger i vårt kylskåp och väntar!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Iih! Sitter här och mår nästan lite illa... jag är ju vegetarian.. Men jag är väldigt nyfiken, så du måste berätta sen om det var gott eller inte.

2010-09-19 @ 14:59:44
URL: http://havskristall.blogg.se/
Postat av: Malin

HU! Var det gott?

2010-09-19 @ 21:30:26
URL: http://dubbelkvack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0