Hår som kostar

Jag fortsätter mitt projekt med att hinna göra saker man normalt inte hinner på arbetstid. Jag har denna dag gått och klippt lugg och därmed också blottat vinterhåret. Frågade försiktigt frisören hur mycket hon ville ha för att göra några små futtiga slingor i mitt tunna hår. Höll på att få en hostattack när jag hörde priset.

Men jag jagade vidare, tvingade maken att hjälpa mig och hamnade till slut utanför en liten salong med rubrikerna "Halva priset för färgning av slingor!". Perfekt, utropade jag! Inne i butiken fick jag däremot reda på, efter att ha fått nedlåtande blickar och kommentarer om mitt hår som enligt henne var i skriande behov av slingor, att reapriset var nedsatt till 650 kr. Sur gick jag därifrån och bestämde med maken att kvällens projekt får bli att slinga håret själva.

Att slinga håret hos frisören, är detta något som vanligt folk gör utan att blinka, sådär en gång i månaden??



Här ska slingas hår!

Kommentarer
Postat av: Fezen

NEJ, tok, inte kan man göra sånt hos frisören!! Fast ja det är klart, det finns ju de som gör det också... Men hemmafix funkar utmärkt! Hur blev resultatet?

2010-09-24 @ 21:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0