Så många val

Jag virade in mig i varma kläder och halsdukar för att vandra ner till apoteket. Någon måtta får det faktiskt vara med igentäppt/rinnande näsa, hosta med otrevliga tillbehör och värkande hals! Pimplande av te och egengjorda drycker samt varma sockor och vila har inte riktigt haft den effekt jag hoppats på.

En av apotekstanterna tog genast tag i mig när jag tog ett steg in och frågade om jag ville ha hjälp.

- Ja... Jag äd fökydd sa jag, och pekade på pedagogiskt på näsa o hals.

- Mhm! Apotekartanten tog mig genast till hyllan för förkylning. Där fanns inte en nässpray utan cirka tio. Inte en hostmedicin utan sju, med Pelargonextrakt och andra blomster och örtkombinationer. Ja, på den vägen...

- Vilka äd bäddt? undrade jag och stirrade mållöst på alla mirakelmediciner.

- Alla! utropade apotekstanten glatt och strålade ut med armarna mot jättehyllan medan mina egna hjälplöst sjönk ner mot knäna.

Matt funderade jag om jag bara skulle vända hem igen och möjligtvis köpa med mig en vitlök. Att välja är fint och rätt och så men när man är sjuk är det inte läge för att studera och jämföra. Men efter att ha stirrat intensivt på hyllan i en kvart kom dock apotekstanten till min räddning. Frågade om jag kanske behövde lite mer hjälp, och plockade ihop en bunt.



Hemma med utplock och så även blåbärssoppa.



Inte på humör för att välja.

 





Kommentarer
Postat av: Fina Frun

Hoppas du blir snabbt frisk nu då :)

2010-10-14 @ 17:20:29
URL: http://blogg.amelia.se/finafrun/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0