Nostalgi!

Det kan vara rätt lurigt med smakupplevelser långt bak i tiden. Smaklökarna verkar ha växt de liksom en själv. (Eller kanske förhärdats av all kaffe och 85-procentig choklad?)

För något år sedan kom jag till exempel på att köpa med mig en burk fiskbullar. Jag tyckte tvärtemot de flesta att det var otroligt gott som liten. Till min fasa var det fruktansvärt! Kunde plötsligt förstå andras klagan över de alltför mjuka, kladdiga "bullarna".

Men så i fredags såg jag till min stora glädje en jätteförpackning med Mumsmums, har inte ätit dem sedan jag var 10 år. Fick sådana oerhörda nostalgikänslor från när jag var liten, det var otroligt lyxigt med de skummiga chokladtopparna. Hemma hade vi aldrig Mumsmums men däremot grannflickans mamma. Så festlig det var att kalasa på dessa tillsammans. Jag kunde inte motstå och köpte därför med den kalla beräkningen att de inte alls skulle som smaka som förr. Men! Exakt samma smakupplevelse uppenbarade sig vid första tuggan. Något magiskt är det över dessa skumberg med choklad. Maken var dock inte var lika imponerad (vilket inte gör mig något eftersom det i praktiken innebär fler till mig!).



Tur för mig att det var ett jättepack om 16 stycken jag fick med mig hem.

Kommentarer
Postat av: Fezen

Haha, underbart! Då har du så dig klarar dig ett par dagar kanske i alla fall! :-)

2010-10-12 @ 22:47:36
Postat av: Malin

Haha! Vi hade heller aldrig mumsmums hemma. Och inte tror jag att jag fick en endaste liten en av grannflickans mamma heller. Så typiskt.

2010-10-13 @ 14:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0