Alltid redo

Det känns alltid lite svårt att skriva ett mer oseriöst inlägg och "skoja till det" direkt efter inlägg som de nedan. Känns som att var och varannan skulle misstänka mig för att vara en aningens schizofren. Men! Livet som sådant är ju inte svart och vitt, utan blandat av både glädje och sorg. Perioder när det händer jobbiga saker har sina fina stunder och tvärtom. Tror starkt på att gripa tag i det lilla som kan bli stort, det fina och roliga när livet blir upp och ner.

Så därför:


En fördel med att vara förskollärare är att det är så mycket mer spännande att kika igenom fickorna och väskan. Här poppar inte bara gamla läppsyl och libressebindor upp! Här förekommer en hel arsenal av tänkbara och kanske lite mer otänkbara saker. Men väldigt praktiskt! Redo för det mesta skulle jag säga. I fickan hittar jag idag en spik som jag räddat likt en superhjältte från en klåfingrig treåring. Vem vet när man kan behöva spika upp en tavla! Hungrig? Jag kan bistå med ett halvätet äpple rullat i sand. Eller varför inte ett packe snytnäsdukar som hållits redo för rinnande näsor?



Mycket praktiskt och alltid redo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0