Bort med söndagsångesten!

Idag är det söndag. Det där med söndagar är inte helt lätt måste jag säga. Söndag betyder ju indirekt att det är absolut sista dagen på helgen innan en lång vecka fylld av arbetsdagar med trötta mornar börjar. Men jag har försökt jobba med det där, att få livskvalitet på söndagarna med. Söndagarna blir ju liksom inte trevligare av att jag går runt och ojar mig över att det snart, snart, SNART är den vanliga vardagen som åter tar fart i snigeltempo. Söndagen innebär ju egentligen lika mycket helg som lördagen. Ett slut på söndagsångesten har det därmed fått bli! Och det går faktiskt alldeles utmärkt! Bort med alla tråkiga ångesttankar om att helgen snart är slut och fram med roliga saker att fylla dagen med!

Så denna söndag har innehållit:
  • Jag och maken suttit vid havet i solen och delat thaimat - Livskvalitet på det!
  • Vid hemkomsten har vi konsumerat Ben & Jerryglass med kaffe på balkongen - Livskvalitet på det med!
  • Och nu bakas det örtfrallor - Livskvalitet även där!



Att frossa i egna örtkryddor - underbart!




Att vara värsta husmodern - inte dumt det heller!





Fram för livskvalitet på söndagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0