Julslut

Nu ska hela julen ut. Det känns rätt skönt. Hade maken fått bestämma hade den åkt ut på annandagen. Men så kan vi inte ha det! Hade däremot min moder fått bestämma hade julen gärna fått vara minst till februari. Vad hände med ordet "lagom"??

Nåja. Den här tomten "vann" jag på lekis. Vi hade en julkalender med fjorton paket. Vi fjorton barn satt spända och väldigt förväntansfulla när vår snälla fröken Ulla rasslade runt med lapparna i en tygpåse för att sen välja och veckla upp en och säga det lyckliga barnets namn. En morgon när Ulla drog lappen läste hon "...Erika!" Jag blev så glad! Tänk att jag, Erika hade den stora turen att vinna ett paket! Överväldigad öppnade jag mitt paket och fann till min häpnad och glädje att jag också minsann fått en tomte.




Den är speciell tomten. Även fast jag kanske inte hade så vansinnig tur som jag då trodde. Men vad gör det. Fint var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0