"Imse vimse spindel WOW"

Nu MÅSTE jag tänka på något annat. Annars blir jag tokig! Hela natten och dagen har "Spinn, bara spinn, bara spinn natten lång!" ekat i mitt huvud med raffigt gitarrsolo. Jag orkar inte! Lyckas jag tvinga bort det klingar "Lilla snigel, akta dig" och efter det "Det kom en haj, dudu dudududu!". Det enda jag ser är möjligheter till att göra de mest spännande samlingar med barnen. Berättelser, sagor, rim och ramsor och pyssel.

Det känns tokigt roligt med detta jobb. Bara lite för mycket i huvudet just nu. Jag menar, hur ska detta sluta? Jag som inte ens har börjat på riktigt! Jag kommer inom en snar framtid (två dagar) fråga min man och alla mina vänner om de har kissat innan vi ska gå någonstans, knyta halsdukar på främlingars halsar, och be snoriga främlingar på gatan att fräsa ordentligt i näsduken jag sätter framför deras näsor, samt samla kapsyler på fester (gör jag redan) för att tillverka marackaser.

Förresten, kan ni inte säga vad ni tycker om denna? Är den för rå för 3-5 åringar? På min tid sjöngs det lite snällare sånger som "Vart ska du gå min lilla flicka?" och "När lillan kom till jorden". Har dock förstått att det ska vara lite rockigare nu...


Kommentarer
Postat av: Louise

Den låten vet jag iaf att barnen jag jobbat med älskar :)

2010-01-07 @ 12:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0