Det här med att släppa jobbet...

Det här med att fokusera lite mindre på jobbet innan det ens har börjat gick sådär. Igår eftermiddag när jag stuvat undan alla lånade cd-skivor med Rockiga Barnsånger 2 och Djursånger 1, Moraträsk och liknande, fick jag syn på en gammal ask och lite gammalt julpapper "papper + ask = snyggaste hemliga lådan något barn skådat!" tänkte jag. Jag har nämligen läst om dessa lådor, däri ska man stoppa roliga saker som barnen och jag ska sjunga eller berätta sagor om. Så jag tillbringade en timme eller två till att sitta med klistriga fingrar i ett hav av metallfolie, gammalt julpapper och tejp.


Hemliga lådan!

Sen skulle vi se på film. Vi kikade på svt.play efter något spännande och efter lite sökande snubblade jag över svt:s dramaserie om Maria Montessori. Vilken lycka! (Till saken hör den att min förskola är en Montessoriförskola.) Tänk vad spexigt att kunna gå till jobbet första dagen och lite nonchalant kläcka ur sig att jag sett en Serie om Maria Montessori! Pluspoäng direkt! Se där, där hade vi vår kväll.

Kommentarer
Postat av: Lovisa Illustration

sv: Hihi tack!



Oooohh... lätt snyggaste hemliga lådan JAG nånsin sett iallafall! :O

2010-01-10 @ 13:14:30
URL: http://lovisaillustration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0