Trolla med matte en fredagskväll

Det är fredag. Människor är lediga och gör roliga saker. Vi har precis ätit mat. Min man spelar dataspel och jag läser "Grundlägande aritmetik". Jag ska räkna tal i andra baser för att förstå varför det kan vara svårt för barn att lära sig matematik. Jag vet det, men just nu spelar inte det någon roll.

Jag har dessutom upptäckt att jag verkar ha en talang i att trolla med siffor. Jag gör som det står och som mina lärare säger. Jag skriver i talen i miniräknaren och vips! Ett helt annat tal kommer! Otroligt! Nu efterlyser jag någon som ser det värdefulla i denna talang. Mina lärare kommer nog dessvärre inte att göra det.



(Jag förstår inte!!!)



Kommentarer
Postat av: jennie

haha, ja visst älskar alla aritmetik=). JAg blir bara så trött när jag läer de bara, hihi...Och att förstå det är också en annan femma, uscha,/ din följeslagare i basgruppen=)

2009-09-18 @ 23:09:27
Postat av: Anonym

För övrigt bara älskar bilden sammankopplat med den boken=)

2009-09-18 @ 23:12:25
Postat av: Shva

Hehe, jag känner igen den där minen från vår gamla skola.



Jag känner med dig! Formell logik är något vi hållt på med ett tag nu, och det är verkligen inte lätt. Enorma mängder formler.

2009-09-18 @ 23:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0