Mitt hjärtats byrå

Har ni funderat över hur ett hjärta ser ut? Jag tror att det ser ut som en mycket stor byrå med mängder av lådor i olika storlekar. Vissa av dessa lådor är ämnade till speciella personer redan från början. Jag tror att vi alla har en pappa-låda och en mamma-låda till exempel, oavsett om föräldrarna är bra eller inte. Vill man gärna dela sitt liv med någon tror jag att man har en enorm låda för denne, oavsett om man har haft turen att träffa henne/honom än.

Jag tror att vi har många lådor där vi stoppar mängder med stora och små minnen - de där riktiga guldklimparna som när vi tänker på dem ler och mår sådär riktigt bra. Jag tror också att vi har många tomma lådor som väntar på att fyllas med människor och minnen.

En del lådor tror jag inte att vi kan fylla. Kanske för att livet inte riktigt ville sig så som man från början tänkte sig. Vissa lådor kanske får vänta för länge med att fyllas. Det är då jag tror att det gör ont i hjärtat, så där precis hjärtskärande ohyggligt ont. För ett hjärtats byrå vill inte vara tomt utan fyllas med det som är tänkt. Men jag tror att vi kan fylla en del av de där tomma lådorna. Kanske inte med det som vi från början ville, men kanske med något som är lika bra, eller kanske ännu bättre.

Men det bästa med ett hjärtats byrå är att jag är övertygad om att den aldrig någonsin kan bli överfull. Så se till att stoppa lådorna fulla med fina människor och vackra minnen. Låt inte lådorna eka tomma.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Vilken vacker bild, ska jag tänka på igen - hjärtat som är en byrå. STOR kram vännen! (Kul att du har en blogg förresten!)

2009-09-17 @ 10:15:53
Postat av: Shva

Aww, vad fint sagt! Nu kan jag trösta mig om jag känner av en tom låda. :)

2009-09-18 @ 22:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0