Ibland vill jag bli 10 igen...

Då vill jag bygga spännande kojor igen, högt uppe i träden, och som fastän man sitter med knäna mot varandra har både balkong och vardagsrum. Och jag vill hissa upp repstegen så att ingen annan kan komma upp. Jag vill kasta vattenballonger på solande tanter som tjuter av ilska, för att med bultande hjärta panikspringa därifrån. Jag vill se hur många hallon jag kan nalla innan grannen ser och skvallrar för mamma. Jag vill tokfnissa på lektionerna så lärarna blir vansinniga. Jag vill cykla ut på äventyr där precis allt kan hända.

Det är inte riktigt med samma acceptans och smidighet man kan göra dessa saker när man är 25.

Det är synd.




(10 år, ser ni vad snäll jag ser ut? Som 25-åring får jag nog dessvärre jobba lite mer på det oskuldsfulla utseendet för eventuella kommande händelser.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0