Frustration

Usch

Fy

Ångest

Nej!

Varfööööör?



Jag vrider mig av olust. Jag sliter nästan mitt hår i frustration. Jag fingrar förbrilt på tangenterna i hoppet om att formulera underverk.

Det handlar om att på ett enda A4 beskriva sig själv och det som nu anses vara ens proffessionella kunskap som inhämtats under tre och ett halvt år. Det handlar om att hävda sig även om man kanske inte har all kompetens som krävs. Det handlar om att få människor att förstå att just du, även fast de ser fram emot manliga sökande, är så bra att de för tillfället glömmer alla jämställda tankar.

Det handlar om att förvandla sig själv till en attraktiv, själlysande reklamskylt i neon som skriker ut orden "JAG ÄR DEN BÄSTA NI KAN FÅ, JAG LOVAR!" på ett självsäkert, självklart men ändå ödmjukt vis.

Det handlar om att söka jobb.

Ibland önskar jag att jag kunde hitta en platsannons av detta slag:

______________________________________________________________________________________________


STUDENT SÖKES

Göteborg

Publicerad: 2009-09-15, Annons-ID: 4544548

1 plats

Sista ansökningsdag: 2009-09-30


ARBETSUPPGIFTER

Tillsammans med övriga studenter studera olika ämnen. Studera intensivt i perioder inför stundande tenta. Delta under föreläsningar och enstaka grupparbeten. Kunna uppvisa intresse oavsett egentligt humör.

BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER:
Du skall tillsammans med övriga studenter studera olika ämnen, anteckna flitigt och ställa bra frågor. Stor del av arbetstiden förläggs till kvällar/helger och sena nätter.


KVALIFIKATIONER
Ett krav är att du är van vid både salstenta och hemtenta. Erfarenhet av grupparbete är ett plus samt om du kan referera enligt APA-modellen. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

VARAKTIGHET/ARBETSTID

Tillsvidare, tillträde: 2010-01-01


LÖN
Kontakta CSN

LÖN/ SYSSELSÄTTNINGSGRAD

Heltid


ANSÖKAN

Sista ansökningsdag: 2009-09-19



______________________________________________________________________________________________


Jag lovar, jag hade fått det på en gång.

Kommentarer
Postat av: Shva

Jag fann min väg till din blogg! Så du är i jobbsökartagen? Jag avundas dig icke, ser med fasa fram emot när mina egna studier tar slut. Jag håller tummarna för dig!



Jobbannonsen fuskade med sista ansökningsdatum ser jag, det blev mycket kortare på slutet. Lurigt!

2009-09-18 @ 22:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0