Effektiv studietid

Imorgon står det inläsning på schemat så därför är jag ledi.. nejnej! väldigt motiverad att vara effektiv med min tid! Precis!

Men... Saker som är otroligt intressanta och framför allt viktiga att göra innan studieron kan infinna sig:

1. Klappa katten
(Jag menar, en innekatt behöver mycket uppmärksamhet för att må bra)












2. Ta itu med diskberget. (Så mycket lättare att koncentrera sig utan ett diskberg i bakgrunden)


3. Gå till återvinningen med dagstidningarna (Så får jag en promenad på köpet!)


4. Bädda sängen (Hur trevlig är en obäddad säng?)




5. Sortera skivor (Hur ska jag annars kunna hitta bästa pluggskivan fort? Nä, här gäller det att spara tid!)




6. Rensa väskan (Så jag hittar pennor och tuggummi fort)


7. Skriva brev
(Det är jättetrevligt att få handskrivna brev och delad gläjde är dubbel glädje)


8. Rensa kylskåpet (Någon gång måste man faktiskt ta sig tid till detta, det har min mormor sagt)



OCH! Det fantastiska! Nu när man gjort detta är man så slut och så duktig (som gjort alla dessa nödvändiga saker) att man ju måste unna sig en kopp kaffe! Så:

9. Fixa kaffe
(Äntligen en vältjänt fika!)




10. Vila. (En trött student är ingen effektiv student)



Kommentarer
Postat av: Anna

vilken bra blogg!! Jag fattade inte att du skrev, när jag såg bilderna på fb. Men sen såg jag ju. Jättekul!!

Kram :D

2009-09-16 @ 00:04:40
Postat av: Erika

Tack :)KRAM

2009-09-16 @ 15:59:19
URL: http://perken.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Ha ha, känner verkligen igen mig :)

2009-09-17 @ 10:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0