Det här med kvinnlighet...

Ibland känner jag mig verkligen inte kvinnlig. Varför då?

Jo...


1. Jag tycker att det tråkigaste som finns är att fixa naglarna. Jag äger ett nagellack (genomskinligt).

2. I min garderob finns tre par skor som är hela.

3. Jag fick mitt livs första hårtork och plattång för två år sedan.

4. Jag tycker inte om att klippa mig.

5. Jag faller inte i extas av att befinna mig i en väskaffär.

6. Jag avskyr att gå omkring på skönhetsavdelningarna... Jag förstår inte vad man ska med allt till! Inte heller vill eller vågar jag fråga. De piffiga damerna på avdelningarna känns lite farliga på något vis.


MEN! Hör och häpna! En dag när jag och mannen for till stan slutade dagen med detta!

 


Exakt det som hände var att efter i ett svagt ögonblick tittat för länge bort mot skönhetsdiskarna på Åhléns förstod mannen att jag egentligen, trots mina protester ville ha lite mera kvinnlighet - i form av tvål och ansiktsmasker. Det jag hittills har haft i rengöringsväg, är en tvål gjord av alger av arbetslösa ungdomar... (Det är faktiskt helt sant.) Jag var inte riktigt nöjd med tvålen (vilket kanske säger sig självt).

Så mannen släpade iväg mig till hyllorna. När piffexpediten kom tänkte jag genast fly men mannen stod kvar och bekräftade lugnt att jag behövde hjälp. "Åh, nej!" tänkte jag, nu skulle hela min okvinnlighet bli blottad i ljuset! Men denna kvinna visade sig vara snällheten själv och lotsade tryggt runt oss bland hyllorna. Nu har jag fyra olika produkter i badrumsskåpet samt en bruksanvisning som expediten var vänlig nog att skriva.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vadå äga plattång? Jag må äga fler skor än du - men plattång äger jag ingen och min hårtork gjorde jag mig av med när jag inte använt den på tio år. Alls. Men jag gillar smycken - jag fyller min kvinnlighetskvot där! :D

2009-09-14 @ 15:09:48
Postat av: Johanna

Vem har sagt att plattångar är kvinnligt. Kan inte en tång eller en såg vara lika kvinnligt? Jag röstar för en tingbefriad värld där kvinnligt och manligt endast är könet och där nyfikenheten, glädjen, funderingarna och... skapar dig och mig (i ständig förändring).



: )



2009-09-14 @ 17:43:18
Postat av: Erika

Nä... Plattångar skulle inte behöva vara kvinnligt. Fast. Det "är" ju liksom det... Är mer vanligt att kvinnor än män äger sådana.



Men det viktigaste är vad vi själva vill, att vi äger en plattång/såg för att vi VILL ha den, inte för att vi känner att vi måste eller borde.

2009-09-14 @ 18:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0