Trodde jag...

Ganska tillräckligt frisk och åter ute på praktiken tog jag upp det här med engelskalektionerna igen...


Klassen har slutat, jag och min handledare går tillsammans igenom min sista vecka och diskuterar vilken landskapskarta som är bäst att förstora upp och andra viktiga saker.

Jag fipplar lite med engelskaböckerna som min handledare omtänksamt travat i en decimeterhög bunt som jag ska ta med hem över helgen. Jag tänker att ärlighet vara längst och att min handledare säkert kommer att förstå.


- Ähum, engelskan? (Jag försöker göra min röst lite ynklig)

- Jaa?? (Min handledare tittar glatt på mig)

- Duu... Alltså jag får liksom ångest bara vid tanken på det... (Jag sneglar bedjande upp och försöker uppmana den bästa tyck-jätte-mycket-synd-om-mig-och-låt-mig-slippa-blicken jag någonsin har kunnat åstadkomma)

- Nej, men det fixar du galant! Det kommer bli så kul, ska du se! (Min handledare börjar nu rätta mattediagnoser)

- Men..!! (Nu med en viss panik i rösten). Jag tycker inte att det känns så kul, förstår du!

- Äh, men det gör inget! Se till nu att komma ihåg att börja med glosförhöret på tisdag.


Åh. Så bra.

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha! Jag kommer ihåg när vi hade glosförhör med Jan-Erik och det första ordet var cat (vi skulle skriva det på svenska.)



Jan-Erik: Första ordet, hörrni! KERTH!

Hela klassen: Vaaadååå kerth? VAD betyder deeeet?

Jan-Erik: Sluta larva er. KÄRTH!

Hela klassen: Menar du katt?! För det uttalas inte så. Det uttalas KÄÄÄÄT.



Det är inte lätt att vara engelskalärare. :)

2009-10-16 @ 15:57:19
URL: http://dubbelkvack.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag vet!! Jag funderar på att klä ut Mikael till mig... Han kan typ ta på sig peruk och sätta skorna på knäna... Eller så spelar jag in någon annans röst och mimar.



Stackars Jan-Erik... :)

2009-10-17 @ 19:52:52
URL: http://perken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0