På massörbesök

På väg hem från bussen förra veckan spatserade jag förbi en liten spännande skylt, som någon strategiskt satt mitt i gatan. Skylten löd:

- Är du stel i nacke och axlar?


JAA! (Jag är så himla stel att jag funderar på att börja kalla mig för stålerika.)

- Är du student?

Javisst!

- Och precis inne i en stressig period med tenta?

Jaaa! (Nästan i alla fall, stressigt om inte annat!)

- Du får 20 % studentrabatt!

Ro hit med numret!


Sagt och gjort, jag var där idag. Vad jag dock inte riktigt räknat med var att först spatsera fram och tillbaka inför massörens granskande ögon, endast iförd randiga strumpbyxor och ett för kort slitet linne. Inte jättesmickrande för figuren.

Men sen... Massören vred och vände, bände och tryckte. Alltihop skedde till en sådan där skön plingelingmusik och levande ljus. En elektrisk värmefilt hade jag också. Skönt var det!

Efter massagens slut fick jag visitkortet "Hos oss är det klämdagar året runt" samt en säkert tjugo goda råd om hur jag hädanefter ska sitta i olika ergonomiska ställningar framför datorn och hur jag ska stretcha och spänna mina muskler.

Det ska jag göra!

(Imorgon)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0