Släng er i väggen, sällskapsspelstillverkare!

Vi är inte så mycket för att spela alla de vanliga sällskapsspelen hemma. Vare sig Pictionary eller det där hemska frågespelet (vad det nu heter) med olikfärgade tårtbitar finns i vårt hem.

Hur kommer det nu sig, kanske ni undrar? Tycker vi kanske inte om glädjefulla sällskapsspel som alla andra?

Jo, jo. Det är bara det att vi har våra egna små finurliga spel här hemma som på ett naturligt sätt förekommer i vardagen.

Detta är ett, det heter "Vem kan först hitta rätt fjärrkontroll till rätt ändamål":






Jättspännande är det att se om man hinner finna rätt kontroll för att hoppa över den sämsta låten på skivan innan den är slut. Om jag inte har helt fel var det mannen som införde detta spel, med lite hjälp av mig som hittade på den spännande bakgrunden för att skapa lite klurig förvirring när man spanar efter den rätta kontrollen.

Obs! Detta spel kan också spelas med sig själv som enda spelare, dock ger det mer spänning om man är minst två.

Åldersgräns? Finns ingen!


(Undrar om man på något smart sätt kan smuggla undan några utav dem, det kluriga är bara att hitta och ta de som är minst viktiga...)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, jag lever faktiskt i ett helt fjärrkontrollsfritt hem, men det beror enbart på att jag har en stenålderstv från början av åttiotalet som man faktiskt måste gå fram och byta kanal på :)

2009-10-29 @ 10:25:57
URL: http://himmeluntpannkaka.blogspot.com
Postat av: erika

Å. Va skönt det låter. Njut!

2009-10-29 @ 13:37:31
URL: http://perken.blogg.se/
Postat av: Malin

Hehe. Känner igen det där men jag har en fjärrkontrollskorg där alla kontroller utom en hamnar (den till teven ...). Bort med dem!

2009-10-29 @ 13:41:00
URL: http://dubbelkvack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0