Skoglädje!

 

Idag lyckades jag med den stora bedriften att bland alla hypersmala läderstövlar och  spetsiga skinnskor i skoaffären, fiska fram ett par snygga, varma och framför allt breda vinterkängor. Jag har nämligen troligtvis denna tids bredaste fötter.

 

Jag kallsvettas redan vid tanken på att behöva köpa nya skor. Av någon anledning verkar alla skotillverkare tro att alla människors fötter alltid smalnar av uppe vid tårna - som om de vore perfekt skapta för vilken askungeklacksko som helst! Många par skor har därmed genom åren spruckit på grund av att tårna sprängt skorna som visserligen varit i rätt storlek men allt för smala. Hur sen mina tår har mått behöver jag nog inte nämna. Ibland har jag kapitulerat i skoaffären. Skänkt en tanke till den där pelikanen med jättestora fötter - Pippi Pelikan som ledde barnprogrammet när jag var sju. Hon hittade inte heller några skor som var nog breda utan fick nöja sig med att dra plastpåsar på fötterna.

 

Därför är nu lyckan stor!

 

 


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Finfina! Kul med nya skor :)

2009-10-25 @ 19:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0