Vi räddar liv!

Nej, nej... Det är inte det att vi inte gillar blommor, jag och mannen. Jag lovar. Det är liksom bara det att det är så svårt att komma ihåg att de ska ha vatten. Att vatten är något som blommorna verkar vilja ha regelbundet, gör nog oss lite snopet förvånade. Jag tror att vi tänker på det som ett engångsprojekt. När vi vattnat blommorna en gång, ja då har vi ju utfört det!  Ända tills blommorna ser ut såhär:



Då utbryter nämligen en lite mildare form av förskräckelse ut och en mycket snabb räddningsaktion tar fart.

- HUR kunde det bli SÅHÄR??! Utropar jag och maken samtidigt som vi galopperar runt i lägenheten efter alla tänkbara flaskor och kannor som kan fyllas till bredden med vatten.

- Ojojoj, utbryter vi oroligt till varandra och fyller den snustorra jorden så häftigt att de orangefärgade bladen dinglar och funderar på att ändå falla ner. Sedan letar jag under allvarlig tystnad fram citrusgödningen längst bak i städskrubben. Här ska räddas liv!

Sen är vi nöjda med att ännu en gång ha lyckats rädda livet på de små.

Uppdraget är nu fullbordat!


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha! Det värsta var när jag hade varit hur duktig som helst och vattnat alla blommor jättemycket och Kristians mamma kom över och sa "MEN GUD du har ju DRÄNKT den här stackars växten! Den ska inte ha något vatten ALLS nästan!"

2009-10-26 @ 11:19:56
URL: http://dubbelkvack.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja! Fruktansvärt omständliga är vad de är, blommorna! Skulle behöva gå en kurs om 7,5 hp i "Blommans komplexitet och omvårdnad".

2009-10-26 @ 22:57:39
URL: http://perken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0