En oväntad insikt

Jag står i kön för att ta ut pengar på Seven-eleven när jag plötsligt känner hur det rycker till i kroppen. Jag stannar upp och blickar förvånat ner för att se hur vänsterfoten rytmiskt vickar upp och ner. Jag känner hur axlar och höfter plötsligt gungar i takt. Kvinnan med barnvagnen framför mig verkar befinna sig i exakt samma märkliga tillstånd. Jag ser hur hon lite diskret vickar på ändan och hör hur hon med oväntad basröst mumlar "Mum mum mum mah, mum mum mum mah". Jag försöker tvinga mig så långt det går för att inte högt bryta ut i ett plötsligt:

"P-p-p-poker face, p-p-poker face "


Jag inser till min bestörtning att jag tycker att det är bra, till och med mycket bra. Lady Gaga strömmar ur högtalarna med sin "Poker Face" och jag och småbarnsmamman diggar tillsammans detta helhjärtat. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Ännu mindre när jag väl hemma kollar upp vad Lady Gaga sjunger.





("Mum mum mum mah, mum mum mum mah")

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0