Rör inte vår frukost...!

Jag och mannen hade inget skoj att äta till frukost idag. En utmärkt anledning, förutom att fira denna helgs ledighet, till att gå ner till Egg & Milk och inta deras makalösa frukost i form av bagels, yoghurt med färsk frukt och amerikanska våfflor med lönnsirap.

Tyvärr var inte vi de enda som kommit på denna lysande idé.

Vi insåg att vi fick ta promenaden vi tänkt ta efter, före istället om vi inte ville äta på trottoarkanten utanför. På väg tillbaka igen möttes vi av två tjuoåriga tjejer som undrade om vi visste var "det här mysiga stället som hette något med Milk, låg någonstans?!". Jag och mannen sneglade på varandra och funderade med enad samständighet på att lura iväg tjejerna till andra sidan stan men kunde inte med och pekade därför dystert bort mot cafét. Vi till och med lät bli att springa ikapp dem...

Väl inne kastade sig maken in i halvtimmeskön...



Jag tog bord och la beslag på sirapen...



Sen kom en tant och tog ett bestämt tag om den...

- Vill du ha MIN sirap?

En bestämd ögonväxling ägde rum.





Tanten vann... och tog den.


Jag haffade en ny och slutligen...


 

 

 

Nöjda.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hjälp vilken kö!

2009-10-31 @ 18:30:14
URL: http://dubbelkvack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0