Varför, göteborgare?

Jag tycker om att bo här i Göteborg. Det gör jag verkligen, även fast jag saknar Dalarna då och då och synnerligen i tider som denna när det nästan alltid är blött, stormigt och vansinnigt kallt ute, fast att termometern ändå visar på 4 +. Tacka vet jag då Dalarna där man tittar på termometern och klär sig efter det. Där kylan är torr och man kan försvara sig mot den. Inte som den här som attackerar en från alla håll och tränger sin in genom vinterjackan och den extra varma tröjan.

Men nog om det. Förutom den fuktiga kylan förstår jag mig inte på dessa mjölkpaket som hägrar ute i princip varenda matbutik. Varför, varför VARFÖR har man dessa mjuka, smala paket med rivöppning som standard?



Att inte spilla är en konst och jag skulle gissa på att det finns en åldersgräns angiven på förpackningen om man bara tittade riktigt noga, på typ sjutton år. Mjölkpaketen i Dalarna, däremot. Till och med en treåring klarar dem. De är lätta att öppna och man kan lätt vika in flärpen (den är gjord för det!) så att man inte till nästa dag behöver dricka mjölk med en distinkt smak av det som dagen till ära legat framme i kylskåpet. Dessutom är det nästan helt omöjligt att inte lyckas med att vika ut flärparna, man får alltid till en jämn fin stråle och spiller gör man aldrig med denna variant.



Så varför, göteborgare??


(Tacka vet jag Willys där det ibland faktiskt går att hitta denna ljuvliga mjölkförpackning)

Kommentarer
Postat av: Malin

Halleluja! Jag har exakt samma problem! Jag HATAR de där fjantförpackningarna! En gång fick jag nog och vek upp både flärparna och KLIPPTE ett hål! Kristian höll på att svimma.

2009-11-03 @ 13:04:02
URL: http://dubbelkvack.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Ha ha, vad rolig du är. Till din glädje kan jag dock meddela att idag när jag var på Ica på Olskrokstorget så var alla Arlas förpackningar utbytta mot såna där höga med skruvkork. Snart är Götet fulländat:-) ( Förutom kylan och blåsten då

;-) )

2009-11-04 @ 20:46:10
Postat av: Erika

Lovisa! Det är ju underbart, det finns hopp!



Malin... Jag tror det handlar om göteborgares (och övriga som har detta märkliga påfund)stolthet

2009-11-04 @ 20:59:37
URL: http://perken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0