Snopet!

Det är stora Pluggdagen idag. "Från morgon till sena kvällen kommer jag sitta!", har jag med dramatisk röst informerat mannen. "Då får man äta godis!", la jag också till med förtjusning. Och det får man.

Så jag gick och köpte en påse på morgonkvisten. Letade länge och väl och valde ut några favoriter.

Men!

När jag kom hem med påsen... Usch! Jag mår illa bara av tanken på att sätta i mig det. Jag provar, skramlar lite prövande med handen bland ploppen, äggen och colarepen. Smakar på en skumtomte. Icke!

Fy, vad otacksam kroppen kan vara! Här går man och ser fram emot att ha ett bra skäl att äta godis och så reagerar kroppen med att inte vilja ha!


 

(Jag säger då det.)


Kommentarer
Postat av: Lovisa

sv: men fyy, att sitta så länge! Att du överlevde! :O



Jaa..kroppen kan va riktigt dryg å envis ibland. Hoppas du kunde äta godiset lite senare kanske :)

2009-12-18 @ 10:05:01
URL: http://lovisaillustration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0