Maktkamp

Många frågar oss hur det går att ha katt nu när vi har en liten bebis hemma. "Jättebra!", brukar vi säga. Och det är väldigt sant. Dock har jag och stora vita katten en riktig maktkamp flera gånger om dagen som slutar med att en av oss måste ge med sig.

De flesta gånger jag ska ge Videkvisten mat tänker jag att vi ska sätta oss bekvämt i fåtöljen i vardagsrummet. Men i princip varenda gång vi ska sätta oss där har någon annan intagit favoritplatsen - stora vita katten. Vita katten har nämligen bestämt sig här och nu för att han tycker väldigt mycket om den här fåtöljen och vägrar därmed att flytta sig. Jag börjar med att lite snällt sätta mig ner bredvid för att markera att det är min tur nu, detta med en liten bebis i armarna. Vita katten är inte road och brer istället ut sig. För att inte sitta ihjäl katten börjar jag nu att puffa med foten. Katten svarar med att borra ner klorna i fåtöljen. Jag höjer rösten och knuffar bäst jag kan med armbågar och fötter. Vita katten ylar argt och tittar anklagande på mig. Som sista åtgärd ropar jag på mannen som får lirka klorna ur tyget och därefter lyfta ur katten.

Undrar hur jag ska få detta att fungera när jag blir själv hemma med lilleman?




Fåtölj med stora vita katten. FEL!






Fåtölj med mamman och bebisen. RÄTT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0